10 oktober 2014

Marleen Hermans: ‘Kies bewust je manier van opdrachtgeven’

Professioneel opdrachtgeverschap draait om doelgericht werken, je bewust zijn van je sterke punten en weten wat je beter aan anderen over kunt laten. Dat betekent ook bewust kiezen welke vorm van opdrachtgeven het beste past bij een organisatie. Dat zegt Marleen Hermans, partner bij Brink Management & Advies en hoogleraar Publiek Opdrachtgeverschap in de Bouw in Aedes-Magazine 9, dat is verschenen op 24 september 2014.

‘Het gaat erom dat corporaties weten wat opdrachtgeverschap betekent en waarom ze kiezen voor bijvoorbeeld regisserend of juist traditioneel opdrachtgeverschap. Ze moeten zichzelf de juiste vragen stellen’, zegt Hermans.

Lees het artikel online in het Aedes magazine (9/2014).

Publicatie

‘Kies bewust je manier van opdrachtgeven’

‘Een grote en een kleine corporatie steken wezenlijk anders in elkaar. Kies in elk geval niet voor traditioneel opdrachtgeverschap omdat er altijd al op die manier is gewerkt. Baseer je keus op de goede vragen over de organisatievorm.’

Lees het volledige interview ›